10 pistettä ja papukaijamerkki- kurssin itsearviointi.

Mitä sellaista teit, mitä et ollut aikaisemmin tehnyt ? Tähän on helpompi vastata kun kääntää kysymyksen muotoon. mitä sellaista tei mitä olit jo aikisemminkin tehnyt? Nimittäin lähes kaikki oli minulle uutta. Olin ollut aikaisemmin facebookissa , muta sivujen ja ryhmien luominen siellä oli uutta, samoin toisten seuranta tehtävän muodossa ja sorsastus FB:ssä. Blogin kirjoittaminen oli uutta, videoiden katselu  YouTubessa oli uusi asia, olin aiemmin laittanut kuvia FB:n mutta en blogiin, verkkokeskustelut, sekä verkkohartaus oli uusi asia.

Vaikein asia oli minulle verkkohartauden laittaminen slideshareen. Sain apua työpari- ja kurssikaveriltani Leena O:lta kiitos vielä siitä Leenalle. Muutenkin jos on ollut vaikeuksia ja ei ole oikein ymmärtänyt tai osannut jotain, niin Leenan kanssa olemme pähkäilleet ja miettineet asiaa. Tänne kurssille tuleminenkin oli helpompaa kun tiesi että on ystävä jolta saa tukea. Olen kyllä saanut tukea myös kouluttajalta Ida-Marialta kiitos myös hänelle.

Paras löytöni oli Youtube videot ja yleensäkin käsityöt sieltä. Eksyin siellä neulahuovutus videoista neule ja punonta videoihin. Olen käsitöiden suhteen kaikkiruokainen, joten kaikki käsityöt kiinnostavat ja niitähän löytyy YuoTubesta. Samoin olen bongaillut kurssin aikana erilaisia blogeja tässä muutama  Pirena, Hanmade by Kirsilinnea, Silmukat ristissä ja Sukka o mu juttu.

Kuten edellä kerroinkin olen sanut hyvin tukea, myös muut  kurssikaverit ovat hyvin kannustaneet ja auttaneet. Chat- linja on ollut sellainen, että oikeasti on saanut tuntuman että kurssikaverit ovat olemassa. Siellä on saanut hyviä neuvoja ja vinkkejä. Joku toinen on saattanut kysyä sellaista asiaa mitä itsekin on pohtinut. Se, että kaikki näkee minkälaista keskustelua siellä käydään on hyvä. Sinne voi myös palata myöhemmin ja se keskustelu säilyy siellä. Annoinko minä itse tukea, sitä en tiedä. Ainakin yritin kommenteissa nostaa hyviä puolia tehtävän suorituksesta.

Tämä kurssi on kokonaisuudessaan ollut minulle hyvin merkittävä, sillä tiedän että lähiaikoina työnkuvani tulee edelleen muuttumaan ja tässä on tullut hyviä asioita mitä voin hyödyntää silloin. Tällähetkellä hyödyllisin oppimiskokemus oli verkkohartaus. Aiomme näyttää sen ensi kerralla Taidetiistaissa hartaudessa. Samoin blogin kirjoittaminen on ollut hyödyllistä. Vähiten hyödyllinen, ei mikään.

Olisin toivonut joskus aikaa enemmän tehdä tehtäviä, tämä kymmenen viikkoa on ollut aikamoista puristamista. Kurssille lähtiessä oli tarkoitus, että olisimme voineet tehdä tehtäviä työpäivän aikana, mutta käytännössä se ei ole onnistunut. Sunnuntai päivät ovat vierähtäneet tehtäviä tehden ja aika moni ilta. Monen tehtävän kohdalla on ollut tunne että olisi voinut tehdä tehtävän paremmin ja syvemmin mutta aika ei ole riittänyt siihen.  Toisaalta tehtävät on nyt tehty ja tiedän miten ne tehdään, joten voin syvennellä sitten kun otan tietoni käyttöön käytännössä. Paljon meni aikaa  myös toisten tehtäviä kommentoidessa. Olisiko vaikka 3 kommentointia riittänyt?

Mietimme Leenan kanssa vähän yhdessä näitä kehittämisideoita ja mieleemme tuli seuraavaa. Linkit voisivat olla esillä suoraan tehtävissä(alkupuolen tehtävissä ne eivät olleet ainakaan) ettei vaan tyyliin pääset sivulle tästä . Voisimmeko saada kaikkien kurssilaisten blogi osoitteet listana. Se olisi kiva, jos myöhemmin tarvitsee palata toisen kurssilaisen blogiin tarkistamaan jokin opittu asia. Tehtävissä oli liian tiukka aikataulu ja alussa luvattiin että loppuakohti helpottaa mutta ainakaan minun kohdallani niin ei käynyt. Kurssin aloitus meinasi lannistaa meikäläisen jo alku metreille kun ei päästy Lintulaudalle heti, mutta onneksi tekniikka rupesi sitten pelaamaan ja kurssi alkoi.

Kiitos kurssista, olen ylittänyt itseni moneen kertaan ja olen saanut paljon tältä kurssilta. Ida-Marialle erityiskiitos, kurssi oli mahtava. KIITOS.